Dit ontwikkelteam heeft van juni tot en met oktober 2020 gewerkt aan het formuleren van de kennisbasis met betrekking tot 'Autonomie van het kind'.

 

 

Autonomie in motorische ontwikkeling

Praktijkvoorbeelden gezocht

We zijn op zoek naar aansprekende voorbeelden uit de praktijk.
Wil jij een voorbeeld uit jouw eigen praktijk aandragen?

Vul dan alsjeblieft het contactformulier in en we nemen snel contact met je op!

Voorbeeld aandragen

Ontwikkelteam

Autonomie kind

Pedagogisch professional: Larissa Barten, De Geheime Tuin; Georgette Boehmer, Wonderland kinderopvang; Marieke Grijpink, SWKgroep; Linda Gul, Kinderopvang Mundo; Anita Hoeven, Okidoki; Simone den Hollander, GO! Kinderopvang; Suzanne Plaisier, SDK-kinderopvang; Elise Rip, De Regenboog; Marloes Sonder, Humankind; Rosemarie Wesseling, Partou

Wetenschapper: Martin van Rooijen, Universiteit voor Humanistiek

Wetenschappelijke bronnen

×

Pedagogical quality of after-school care: Relaxation and/or enrichment?

Ruben Fukkink en Marianne Boogaard | 2020

Autonomy, Fairness and Active Relationships: Children’s Experiences of Well-being in Childcare

Emma Cooke, Michelle Brady, Cheryll Alipio en Kay Cook | 2019

A professionalisation programme towards children’s risk-taking in play in childcare contexts: moral friction on developing attitudes and collegial expectations

Martin van Rooijen en Gaby Jacobs | 2019

How to Play without Toys? A Playwork Experimentation in Paris

Baptiste Besse-Patin | 2018

Proefschrift: Exploring childcare spaces. Young children’s exploration of the indoor play space in center-based childcare

Ine van Liempd | 2018

How to support toddlers’ autonomy: A qualitative study with child care educators

Marilena Côté-Lecaldare, Mireille Joussemet en Sarah Dufour | 2016

Tijd voor pedagogiek: Over de pedagogische paragraaf in onderwijs, opleiding en vorming

Gert Biesta | 2015

Pedagogical tact. Knowing what to do when you don’t know what to do

Max van Manen | 2014/2015

General comment No. 17 on the right of the child to rest, leisure, play, recreational activities, cultural life and the arts

UN Committee on the Rights of the Child | 2013

The “what” and “why” of goal pursuits: Human needs and the self-determination of behavior

Edward L. Deci en Richard M. Ryan | 2000