Praktijkvoorbeelden
Tools
Bronnen
Lees- en luistertips
Activiteiten
Blogs
Berichten
Overige informatie
Inloggen
Registreren
Home
Pedagogische Kennisbasis
Bibliotheek
Wetenschappelijke bronnen
Praktijkvoorbeelden
Publicaties
Onderzoeken
Kernwoorden
Pedagogische kaders & curriculum
Tools 🔒
PiB
Actueel
Berichten
Blogs
Lees- en luistertips
Agenda
Georganiseerde evenementen
Relaties
Netwerk Belanghebbenden
Overzicht betrokkenen
Onze investeerders!
Over ons
Over het Expertisecentrum
Werkwijze
Team
Investeren in kwaliteit
Ook bijdragen?
Oprichting
Privacyverklaring
Contact
Contact
01-23 | Positieve groepsdynamiek
Bij een positieve groepsdynamiek is ook ruimte voor alleen spelen, negatieve emoties en conflicten
Checklist en tipkaarten voor een positieve groepsdynamiek
Creëren van een groepsgevoel door het versterken van de groepsidentiteit op de BSO
Praktijkvoorbeeld
Een checklist en tipkaarten voor het bevorderen van een positieve groepsdynamiek
Een positieve groepsdynamiek - Wat is dat
Groepsdynamica door gezamenlijke spelverhalen
Praktijkvoorbeeld
Het belang van een positieve groepsdynamiek
Het maken en spelenderwijs toepassen van groepsafspraken op de BSO
Praktijkvoorbeeld
Hoe zorg je voor een positieve groepsdynamiek
Kletspot groepsdynamica
Minimal groups increase young children's motivation and learning on group-relevant tasks
WETENSCHAPPELIJKE BRON
Security of children's relationships with nonparental care providers: A meta-analysis
WETENSCHAPPELIJKE BRON
The Prosocial Classroom: Teacher Social and Emotional Competence in Relation to Student and Classroom Outcomes.
WETENSCHAPPELIJKE BRON
Tips voor de inrichting en materialen
Tips voor gezamenlijke groepsactiviteiten
Uit de praktijk - groepsafspraken en groepsgevoel op de BSO
Welke fasen doorloopt een groep