Bekijk hier het jaarverslag 2022 van het Expertisecentrum Kinderopvang. We kijken met trots terug op een jaar waarin veel is gerealiseerd in de ontwikkeling en het delen van de pedagogische kennisbasis.

ECK_jaarverslag_2022.pdf

Afgelopen jaar is de kennisbasis uitgebreid met drie nieuwe onderwerpen: diversiteit en inclusie, positieve gedragsondersteuning en groepsdynamica. Ook zijn alle nieuwe wetenschappelijke bronnen, praktijkvoorbeelden en tools beschikbaar gemaakt in de digitale bibliotheek. Slechts een klein deel van onze tools zijn openbaar. Het grootste gedeelte is alleen beschikbaar gesteld voor organisaties die bijdragen aan de bekostiging van het Expertisecentrum. Tot slot is de digitale bibliotheek uitgebreid met een overzicht van lopend en recent afgerond relevant wetenschappelijk onderzoek.

Door bij te dragen aan de bekostiging van het Expertisecentrum helpt een organisatie niet alleen zichzelf aan onafhankelijke wetenschappelijke kennis maar draagt een organisatie ook bij aan de positionering van de sector als waardevolle branche. Een branche die onmisbaar en essentieel is voor de ontwikkeling van kinderen. Juist door buiten de context van de eigen organisatie/regio te kijken ontstaat meerwaarde in de ontwikkeling van de kinderopvang. Wil jij net als (aantal) andere organisaties ook bijdragen? Bekijk dan deze pagina voor alle mogelijkheden.

Veel leesplezier!