Praktijkvoorbeelden
Lees- en luistertips
Berichten
Overige informatie

Het Jaaroverzicht 2021 is het resultaat van de inspanningen van 4 ontwikkelteams: risicovol spel, verticale groep, samenwerken met ouders en kansen voor de BSO.

Jaaroverzicht Expertisecentrum Kinderopvang 2021pdf

Vier ontwikkelteams hebben in 2021 de volgende onderwerpen uitgewerkt: Risicovol spel, Verticale groep in de hele dagopvang, Samenwerken met ouders en Kansen voor de BSO. Het Jaaroverzicht 2021 is het resultaat van hun inspanningen. Je leest er de meest opmerkelijke wetenschappelijke inzichten per onderwerp, samen met steeds enkele praktijkvoorbeelden ter inspiratie.

Je begrijpt dat het ontwikkelen van de kennisbasis geld kost. Vanaf 1 januari 2022 werkt het Expertisecentrum op basis van een bekostigingsmodel. Draagt jouw organisatie al bij? In de aanbevelingen hieronder lees je waarom dat zo belangrijk is.

"Professionalisering van de kinderopvang is goed voor professionals, de pedagogische kwaliteit van kindercentra en de ontwikkeling van kinderen, zo laat wetenschappelijk onderzoek zien. Professionalisering is geen luxe, maar een must. Ik kan het aanbod van het Expertisecentrum Kinderopvang van harte aanbevelen."
Ruben Fukkink - bijzonder hoogleraar Kinderopvang aan de Universiteit van Amsterdam & lector Pedagogiek aan de Hogeschool van Amsterdam

"Het Expertisecentrum is belangrijk voor onze sector. Als grote maatschappelijke kinderopvang organisatie vinden we het onze taak dit te stimuleren."
Renate Renkema, bestuurder SKSG

Expertisecentrum Kinderopvang werkt samen met de sector in het belang van het zich ontwikkelende kind.

Dus doe mee en investeer mee!

Voor de brede ontwikkeling
van kind én branche

JA, ik doe mee! meer info over het investeren

investeren in kinderopvang